Variety dergisinde yayınlanan bir makaleye göre Disney, bütün umutlarını Star Wars‘un yeni filminin başarısına bağlamış durumda.
Variety’nin kıdemli editörü olan Marc Graser, 17 Eylül ’de kaleme aldığı makalede ilginç tespitlerde bulundu. Graser, Lucasfilm’i geçtiğimiz yıl 4 milyar dolara (yaklaşık 9 milyar TL) satın alan Disney’in umutlarını Star Wars’a bağladığını, bu yüzden de fanları mutlu etmenin çok önemli olduğunu söylüyor.
Walt Disney Stüdyoları’nın başkanı Alan Bergman’ın sözlerine yer verilen makalede, şirketin şu sıra bir “çadır direği stratejisi” (tent-pole strategy) izlediği söyleniyor. Bu da tek bir büyük projenin, stüdyonun bütün diğer projelerini de finansal olarak ayakta tutması anlamına geliyor.
Stüdyo, Star Wars’un yeni filminden büyük finansal beklentiler içinde olsa da, Bergman’ın filmin başarısı ve hayranları mutlu edebilmek konusundaki tahminleri düşündürücü. Cümlelerine “Eğer hayranları mutlu edebilirsek…”, “Bu işi doğru yapabilirsek…” şeklinde başlayan Bergman’ın açıklamaları, Star Wars’un yeni filmi başarısız olursa, Disney’in geleceğinin de tehlikeye gireceği mesajını veriyor.
İşte “Star Wars Disney’e ‘çok büyük bir olanak’ sunuyor” başlıklı o makale…
“Walt Disney Stüdyoları, Star Wars’un öneminin farkında olduğunu açıklamak konusunda çabuk davrandı. Gelecek yıl 7. bölüm de dahil olmak üzere pek çok yeni film piyasaya sunulacak. Ama stüdyo şunun da farkında: Star Wars serisinin Disney’deki geleceği, hayranların ve yeni izleyeceklerin beklentilerinin karşılanmasına bağlı.
Walt Disney Stüdyoları’nın başkanı olan Alan Bergman, 17 Eylül’de Bank of America Merrill Lynch’in düzenlediği, Medya, İletişim ve Eğlence Konferansı’nda (Bank of America Merrill Lynch 2014 Media, Communications & Entertainment) bir konuşma yaptı. Konuşmasında Star Wars’un bilinirliğinden söz eden Bergman, “Bu isim, çok insan tarafından biliniyor. Burada tek ve en önemli olan şey, filmin harika olması” dedi.
2012 ‘de Lucasfilm’i 4 milyar dolara (yaklaşık 9 milyar TL) satın alan Disney, Star Wars’un şirket üzerinde yapacağı etkiyi konuşmak konusunda hiç de çekingen değil.
Şirket Disney XD kanalında Star Wars Rebels adlı yeni bir animasyon serisi yayınlayacak. Aynı zamanda birçok ürünü içeren bir ticari program da oluşturuldu. Disney’nin son canlı çekilen filminin üzerinden neredeyse 10 yıl geçti ve bu yeni Star Wars’un Disney’de kapladığı alan daha da fazla hissediliyor.
“HER ŞEY 7. BÖLÜMÜN BAŞARISINA BAĞLI”
18 Aralık 2015’te vizyona girecek olan Star Wars Bölüm 7’nin başarısına çok fazla şey bağlı. J.J. Abrams’ın yönettiği film, Disney’in geri kalan bölümlerinden daha fazla ilgi çekecektir. Yeni filmlere ek olarak, yeni TV programları, lisans anlaşmaları ve yeni bir tema parkı yapmak gibi planlar da var.
Ayağında Stormtrooper tenis ayakkabılarıyla toplantıya katılan Bergman, Star Wars’u anlatırken Bergman, “Eğer bu işi başarabilirsek, tüm şirket için büyük bir fırsat olacak” diyor. Godzilla’nın yönetmeni Gareth Edwards’la, 16 Aralık 2016’da vizyona girecek bağımsız bir proje için anlaşıldı bile.
“Star Wars nev-i şahsına münhasır bir ürün, hem de diğer ürünlerden daha fazla…” diyor Bergman.
Ancak Star Wars, şirketin şu sıra yaslandığı tek “çadır direği” değil.
Gelecek yılın stüdyo için büyük başarılara gebe olması bekleniyor. Hem Pixar hem de Marvel, önümüzdeki yıl 2 yeni film çıkaracak. Birisi Yenilmezler’in devamı ve diğeri de şimdiden dikkatleri üzerine çeken Ant-Man olacak.
Şirket, dağıtımcılığını yaptığı Guardians of the Galaxy sayesinde bu yılı başarılı bir şekilde kapatacak. Zira film ABD’de 307 milyon dolar hasılat elde ederek, bu yazın ve bu yılın en fazla kazandıran filmi oldu.
Disney Temmuz 2017’de vizyona girecek bir devam filmi için yeşil ışık yaktı bile. Bergman bu konuda “Hiç tanınmayan karakterler sayesinde bu yılın en büyük filmine imza atmış olmak harika” diyor ve ekliyor; “Bu da Marvel’daki yaratıcı takımın ve karakterlerin gücünü gösteriyor. Bu seride (franchise) pek çok hareket yaşanacak.”
Marvel’ın Kaptan Amerika’sı için çekilen devam filmi, en çok hasılat elde eden filmler listesinde 2 numarada yer alırken, Maleficent ise 5 numarada bulunuyor. Geçen yıl gösterime giren Frozen ise, tüm zamanların en fazla kar ettiren animasyonu oldu. Ev sineması ve ürün satışları sayesinde Disney için bir hayli gelir sağlamaya da devam ediyor.
“DOĞRU ŞEKİLDE AKTARABİLİRSEK…”
“Her şeyi doğru şekilde aktardığımızda, şirket için önemini ve stüdyomuzu ne kadar farklı kıldığını göreceksiniz” diyor Bergman. “Markamızın ‘çadır direği’ stratejisi gayet güzel şekilde işliyor.” Yenilmezler gibi filmler sayesinde de, ürün satışlarını artırma ve filmde yer alan her bir karaktere yönelik merakı cezp etme olanağına da sahipler.
2015 ve 2016’da sağlam yapımlarla geliyorlar. Ancak Bergman, Disney’in başarısızlıklara karşı bağışıklık sahibi olmadığını da itiraf ediyor. The Lone Ranger ve John Carter filmlerinin başarısızlığını unutmamak gerek…
“Sinema filmi yapmak zor bir şey” diyen Bergman’a göre, “The Lone Ranger filmi kağıt üstünde büyük bir yıldızla, büyük bir yönetmenle ve büyük bir yapımcıyla yola çıkmıştı. Bazen bunlar bir arada yürümüyor. Neyse ki bu tip şeyleri çok fazla yaşamadık.”
Stüdyo, markayla bütünleşmiş olan “çadır direği stratejisi” konusuna odaklanmaya devam edecek. Böylece gelecekte herhangi bir kayıp yaşamamayı umuyorlar.
Bergman son olarak, “Riski bu şekilde belli bir düzeye indirebiliyoruz. Filmlere yeşil ışık yakıldığında, stüdyo bu film serilerinin (franchise) uzun vadeli doğalarına bakıyor. Aynı zamanda yalnızca stüdyoya değil, şirkete de bir değer katıyor muyuz diye de bakılmakta. Şu an ilerlediğimiz yoldan oldukça memnunuz” diyor.”
Alıntıdır: Radikal
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder